Ciri-ciri Utama yang berminat dalam Bidang Perhotelan

  1. Personaliti yang Menarik
    Berpenampilan menarik dan mampu menarik pelanggan dengan layanan istimewa. Senantiasa memberikan pelayanan yang terbaik kepada pelanggan. Menjaga cara pembawaan diri di masyarakat umum.
  2. Berbudi Bahasa
    Berbicara dengan baik dan mampu mengatasi sesuatu kesulitan dengan cara yang berkesan.
  3. Berkomunikasi dengan Baik
    Bersikap terbuka dan dan dapat berkomunikasi dengan segenap lapisan masyarakat daripada kerabat diraja, perdana menteri, presiden, hingga kalangan biasa.
  4. Sensitif
    Senantiasa menunjukkan minat yang tinggi pada tugas yang dilakukan. Mengambil perasaan pelanggan apabila berurusan dengan mereka.
  5. Jujur
    Memiliki tanggung jawab apabila ketika pelanggan meninggalkan barang berharga di dalam bilik, dengan cara mengembalikan atau memulangkan barang tersebut kepada pelanggan.

By Buku (Kerjaya Dalam Bidang Perhotelan)

Iklan

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s